2 augusti 2011

Mens ÄR en vetenskap!

Som nämnts i tidigare inlägg så händer det en hel del i kvinnas kropp när det är dags för mens. Det ÄR en hel vetenskap som ingen egentligen har riktig koll på tror jag. För hur förklarar du de här?

1. Gas. Jo. Pruttar. Helt säkert. Mördande, stinkande smygfisar som trycker på och ska ut när det absolut inte passar sig. Då står man där och låtsas som det regnar i stanken av ... Död råtta eller något åt det hållet.

2. Sex. Hormonerna strömmar i kroppen åt alla håll och kanter och speciellt ner till klitoris som blir helt galen. Sexdrömmarna är både fler, tydligare och vildare än annars och jag vaknar av att jag ligger och torrjuckar med täcket mellan benen och har blod på fingrarna.

3. Depression. En vecka innan mensen kommer har jag skitjobbig PMS då min kropp tycker att jag ska må as! P-piller är inget alternativ för mig. Onödigt bara. Men choklad kan hjälpa! Konstigt va?


Och som avslutning på de olösta mysterierna i vetenskapen mens ska du få ett fantastiskt bra tips!

Fixa inte naglarna på en centimeter, som i och för sig är skitsnyggt, när du ska ha mens. Då får du smörja in varenda tampong med glidmedel för att undvika att riva upp slidväggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan