18 augusti 2011

Första gången med min Menskopp - del 4

God Morgon världen!

Jag och min menskopp har sovit ihop och delat säng inatt. Jag sov som en stock i vanlig ordning och det tror jag menskoppen gjorde också.

Vaknar, sträcker lite på mig efter många timmars god sömn och kommer på att jag sovit ihop med någon inatt. För första gången! Inte som jag sovit ihop med någon men som jag sovit ihop med min menskopp. Nu är det upp till bevis för menskoppen! Har den hållit tätt? Är det läckage? Måste jag byta lakan idag igen?

Försiktigt kollar jag fingrarna. Hela och rena. Lyfter lite lätt på täcket och sneglar neröver. Rent på framsidan av trosorna. Vrider lite på mig. Ser fint ut. Inget synligt blod. Vrider åt andra hållet. Anar lite rött... Slänger täcket åt sidan och rullar ur sängen.
Okej... Liten överdrift...

Blod! Massor av mensblod i sängen! 


Den lille rackaren höll alltså inte tätt... Eller har den svämmat över? Menskoppen alltså. Eller för all del. Snippan har haft översvämning. Det har hänt förr.

In på muggen för nu ska det undersökas vad som hänt. Blod i trosan och mens på bindan. Varför hade jag den på mig kan man undra. Det läckte igenom i alla fall. Alldeles uppenbart. Skitgrejer!

Fingrar, letar... Var är handtaget till menskoppen? Found it! Drar försiktigt ut den så det inte blir som förra gången med blodbad i toastolen. Stadigt på handen nu Majsan. Stadigt. Fint och försiktigt...

Och där gliiiiider menskoppen ut fint och försiktigt och den är smäckfull med blod. Alltså så full att det inte får plats mer. Okej, Jag förlåter dig lilla menskopp för min tankar om att du inte gjorde ditt jobb. Du är bara för liten för flödet. Eller så har jag sovit för länge. Koppen är full och eftersom jag har kraftiga blödningar de första dagarna av min mens så har det helt enkelt blivit för mycket för den lilla koppen. Översvämning med andra ord. Får köpa en större.

Och nu är det gjort. Menskopp testat och nyfikenheten stillad. Det här med menskopp fungerade ju alldeles utomordentligt bra med lite övning på att sätta i och ta ur. Men vete fan om det är min grej... Ska prova ett tag till så får vi se om jag överger tamponger och bindor till förmån för menskopp.

Vad har du för erfarenheter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan