13 augusti 2011

Första gången med min Menskopp - del 2

Följetongen om min menskopp fortsätter.... Spännande va?

Så där ja! Då har min lilla menskopp bott in sig i snippan några timmar och jag väntar. Och väntar. Och väntar. På vad? Mera mens förstås. Ingen idé att springa och tömma hela tiden för då är ju hela vitsen med en menskopp borta. Det är liksom det som är grejen. Att man ska kunna ha den inne längre än en tampong och slippa och springa på toa och byta plugg hela tiden.

Menskopp a lá FemmeCup från TampongShopen

Plus att den inte torkar ut slemhinnor och suger upp det naturliga glidmedlet i snippan. Och att det är miljövänligt. Och att man sparar en massa pengar förstås! Och här kan man köpa sig en liten menskopp om man inte blivit avskräckt av mitt experiment. En menskopp ska ju hålla i upp till fem år sägs det men det vet förstås inte jag något om eftersom jag är pionjär och helt ny på området. Testar lite. Ska berätta om fem år om den höll så länge eller inte. Om det här med menskopp är min grej vill säga. Det är oklart än så länge. Har inte tömt den än.

Men nu du. Nu är det dags! Efter 7 timmar under den värsta dagen med kraftiga blödningar och lite läckage i trosan ska jag tömma koppen. För första gången.

In på muggen, ner med brallan och letar efter antennen i snippan så jag får ut den. Halkigt. Lite trångt därinne. Var är den?? Puh! Hittade den lite på ena sidan. Mycket halkigt är det! Drar lite lätt när jag väl fått grepp om handtaget. Sitter fast. Drar lite hårdare...


Wooosscchh! Skvätt och skvalp!

Ut kommer menskoppen med en jäkla fart och skvätter ner hela toastolen med blod! Tur att jag hukade mig ordentligt och satt brett med benen för faan vilket blodbad! Det är blod överallt! Men bara i toastolen. Och lite på fingrarna som håller i antennen. Eller handtaget. Ja men det var inte så farligt. Bara blodigt. Spola av och mecka in igen.

Lycklig Mus
Det här med i och urtagande av menskopp kräver övning mina vänner. Men så skönt att slippa byta tampong hela tiden och jag har en mycket lycklig mus. Sååå lycklig.


Nu ska vi se om det funkar att sova med den också. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan