7 februari 2010

Ändrade semesterplaner?

Den här pinsamma historien hände min syster när hon och hennes man åkte på semester till Rhodos.

Allt var trevligt och glatt. Flygturen var perfekt och de längtade till solen och värmen i Grekland. 14 härliga dagar tillsammans utan barnen! Äntligen bara vi!

De sitter och myser på planet och har det hur bra som helst när hon plötsligt känner att hon måste gå på toa. Det känns väääldigt blött och konstigt därnere.

- Faan!! säger hon till sin man.
- Säg inte att jag fått mensen NU för då vet jag inte vad jag gör! Inga tamponger har jag med mig heller.

Jo men visst var det så. Tant Röd hade anlänt. När hon reste var heeela sätet rött och hon hade en stor knallröd 'ros' i rumpan på sin nya, fina vita semesterklänning.

Jaha... Vad gör man?

Hon kallar på flygvärdinnan och berättar om sin pinsamma situation och ber om hjälp. Flygvärdinnan ler medlidsamt och går bakom syrran för att 'skydda' bakdelen så att ingen ska se vad som hänt på väg till toaletten

Sen var det bara att tvätta sätet på bästa förmåga. Klänningen oxå så gott det nu gick.
De hade ju några timmar kvar att flyga och alla andra kläder låg i resväskan.

Flygvärdinnan var otroligt snäll och hjälpsam. Syrran fick till och med en ask tamponger alldeles gratis! Vilket hon verkligen behövde...

Slutet gott men semestern blev nog inte riktigt som de tänkt sej??


Tack för syrrans menshistoria from real life Lotta! Hur ska man summera det här? Som scouterna säger: Alltid redo! Med både ombyte och tamponger...

1 kommentar:

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan