25 februari 2010

Gravid avslöjades av finne!

Jag har aldrig haft problem med finnar. I min ungdoms forna dagar hade jag porslinshy. Ja, nästan i alla fall (förstår er som blir avis, livet är liksom så mycket mildare mot de med vacker hy).

Jag har aldrig klämt en finne i hela mitt liv.

Det är sant.

Men en gång i månaden har jag i alla fall fått en finne. Nånstans på min kropp har en ensam finne uppenbarat sig precis innan varje mensperiod. Den har alltid hamnat lite var som helst: på ryggen, bröstet, rumpan, i näsan, och så vidare.

Men alltid denna finne liksom.

Men en vacker dag hände något "märkligt". Jag fick de här förkänslorna att finnen skulle komma. Huden svällde lite och blev öm och lite röd. Men dagen gick och ömnaden försvann. Finnen försvann! Den dök inte upp!

Och vet ni vad som hände sen?

......... mensen kom inte!

Jag var gravid!

Coolt va?


Tack Sonja Burr-Burr Andersson för klippet! Jag kan inte låta bli att undra...

  • Finnar som inte "kommer" resulterar i graviditet?
  • Finnar som inte kommer indikerar graviditet?
  • Finnar som inte kommer gör dig gravid?

............. Undrar vad som händer när finnen väl kommer?

2 kommentarer:

  1. Självklart ska du med få vara veckans blogg, nu är det dock typ 19.000 veckors väntetid, men jag meddelar då det börjar bli dags!

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar! Väntar med förtjusning. :-)

    SvaraRadera

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan