1 februari 2010

Tampongmord med en Tampax

Alltså det här med Tampax är ju en historia för sig. Själv väljer jag alltid Tampax före andra typer av tamponger då de är 100 % mer hygieniska. Tyvärr har inte så många i Sverige insett det och därmed är konkurrensen icke-existerande när det kommer till tamponger med införningshylsa.

Det stora problemet med just märket Tampax (förutom att de är långa och tar mer plats i badrumsskåpet och i väskan) är att förpackningen är gjord av papper. I sydligare länder kan man nämligen finna märken som gör förpackningarna i plast. Varför irriterar detta mig så mycket då?

Jo, för att jag alltid har ett par Tampax i handväskan och så fort de kommer emot något (en plånbok, en mobil, ett läppglans etc) så går pappret sönder och Tampaxen trillar ut i väskan. Efter det dröjer det inte länge förrän hela hylsan har delat sig och hela mensskyddet ligger i tre delar.

Det är vid denna tidpunkt som jag alltid bestämmer mig för att betala något i en butik, tar upp plånboken och får med Tampaxsnöret och lägger upp alla delarna på kassan. Sedan får jag ursäkta mig och snabbt rafsa ihop den döda tampongen och springa där ifrån blossande röd i ansiktet.

Och tror ni jag kommer ihåg att ta ut tampongmordet i väskan när jag kommer hem? Nej, aldrig. Så dagen efter händer samma sak igen. Och igen. Och igen. Jag önskar så ofta att jag vore kille.


Majsan tackar för Malins tampongmordstory som också finns på hennes blogg. Jag ser helt klart ett problem här och efterlyser fler leverantörer av tamponger med införingshylsa. Med ett omslag som håller för en turbulent tur i handväskan förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan