21 februari 2010

Grattis Magdalena Graaf!

Jag surfade runt på nätet lite planlöst och hamnade på Magdalena Graafs blogg där jag hittade följande post:

"Jag är stolt över mig själv!!

Jag Maggot Graafenslusk vågade köpa tamponger i förrgår UTAN att gömma dem bland tidningar och andra matvaror!!!

Jag stod ensam med ett paket på apoteket, svalde och la fram pengarna. (Jag valde dock den lite mindre snygge kassören, fegt!)

Du som känner mig vet att jag tycker det är pinsamt att köpa dasspapper, tamponger…Eller för att inte tala om kondomer!?

Varför?

Är det för att man tror, att folk tänker..-Haaa, nu ska hon hem och skita!!

”Jag har en kompis” som alltid köper mini’tamponger och INTE plus’are…

För hon använder hellre ”4 små” än lever med tanken att kassören tänker:

”Oojj, den där tjejen kan nog trolla fram en cykel och en kanin ur hugget” hi’hi"


Kan bara gratulera Maggan till det modiga tilltaget att köpa tamponger till sig själv. Bravo! Att våga är att lyckas och kanske fler blyga därute blir modigare med Magdalena Graaf som inspiration.

2 kommentarer:

  1. jag visste inte ens att det var nåt man skämdes för.

    Seriöst. Jag hade ingen aning?

    För övrigt går det bra om du använder mitt inlägg i min blogg. Du får exploatera mig hur du vill.

    SvaraRadera
  2. Lyssnar man runt lite så är det i min/vår värld förvånande många som faktiskt tycker det är pinsamma grejer med mens & allt runtomkring.

    Därför finns Sylt i Tratten! :-)

    Inte för att skratta åt andra men tillsammans. Killar kommer aldrig förstå humorn i det pinsamma...

    Tack! Och du får gärna göra det samma med Sylt i Tratten. Vi är till för att exploateras! ;-)

    SvaraRadera

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan