9 mars 2011

Internationella Kvinnodagen

Det här skulle ju skrivits igår men det var så mycket internationella saker som skulle firas så jag hann inte med. Att skriva alltså. Men firade... DET gjorde jag!

Jag menar... Fettisdagen. Internationella Pannkaksdagen och Internationella Kvinnodagen. Var man tvungen att välja vad som skulle firas??? Nope!

Jag är kvinna. Ingen firade mig med kakor, tårta, blommor och presenter så kvinna som jag är styrde jag upp det alldeles själv och firade alltihop.
Med världens smaskigaste, grädd-mandelmasse-kardemumma-kryddade semla. Eller faktiskt så åt jag två. Utan att skämmas. Firandet fortsatte med pannkakor till middag. Många! Jag har alltid velat ha såna där amerikanska, tjocka pannkakor med maple-syrup på som de äter i amerikanska filmer hela tiden. Det ser så förbannat GOTT ut! Det blev inga såna. Men ett lass vanliga pannkakor stekt i massor med smör så de får så där härligt, goda, frasiga kanter. Strösocker på det! Och lite glass också... Yummie-Yum-Yum!

Kanske ska tillägga att det är både PMS och mens-dax så alla eventuella frosserier av sötsaker är sanktionerade eftersom det faktiskt var Internationella Kvinnodagen igår. Så det så!

Jaja... Det blev lite choklad i soffan med Cesar och alla hundar på tv:n som sällskap oxå. Men bara en tvåhundragrams chokladkaka med nötter i. Mmmmmm........ Och jag åt faktiskt bara en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan