11 mars 2011

Blod, bindor och skam

Det ramlade in ett toabesök som inte riktigt slutade som det var tänkt... Emma berättar sin, förmodligen inte helt ovanliga, story som hänt på riktigt.

Jag skulle sola så jag åkte till Meddo. Innan jag skulle börja sola så ville jag tvätta av mej lite smink, för det är ju inte bra att ha i nyllet när man väl ligger där. För det vet ju aaalla. Så jag öppnar dörren till toan. Eller snarare, jag sliter upp dörren till toan. Av nån outgrundlig anledning sliter jag upp dörren.
Och där inne sitter en liten tjej på kanske 13 år. Och hon är i full färd med att byta binda. Hon har precis fått loss den från trosorna och håller den mellan tummen och pekfingret vänd mot mej framför sej.


Och tiden stannar.

Jag ser på henne.

Hon ser på mej.

Jag ser på bindan.

Hon ser på bindan och sen på mej igen.

Och det blev en såndär situation som man kan få illustrerad för sej i filmer med att allting rör sej väldigt långsamt samtidigt som en klocka tickar högt i bakgrunden. 

tick-tick-tick-tick-tick-tick

Förmodligen gick det hela blixtsnabbt, det var säkert över på en sekund eller nåt. Men det kändes som tio minuter. Minst! I alla fall så vaknar jag till liv där jag står gapande, med dörrhantaget i ena näven, min gröna ansiktstvätt från BodyShop i den andra och stirrandes på den lilla tjejen och hennes blodiga binda. Jag stänger dörren fort. Och sen lutar jag mej mot den och säger:

-Faaaan asså.. Förlåt! och hör hur hon harklar sej och svarar:
-Det.. gör inget..


Det gör inget, my ass. Fyfan asså! Den stackars lilla tjejen är ju damaged for life på grund av mej där! Eller okej, det var väl lite hennes fel med eftersom hon uppenbarligen hade glömt att låsa men jag kände mej verkligenverkligen som en skurk.
Och i normala fall hade jag kanske skrattat lite åt detta. Det hade räckt med att hon hade varit nårra år äldre. Då hade det inte alls varit lika farligt. Men nu var det bara en liten tjej. Med mens och bökiga bindor som hon säkert inte alls gillade. Jag fick ont i hjärtat!

Stackars, stackars liten tjej! Men jag lovar att hon både dubbel och trippelkollar att toadörren är låst nästa gång hon går på toa. // Majsan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan