3 juli 2010

Sommarpyssel för den händiga

Sol, sommar och semester!

Wiiihoooo! Härligt! Underbart! Visst är det? Eller? En kompis har haft semester i typ 4 timmar och är redan uttråkad.

- Vad ska jag hitta på? Det är den stora frågan.

Är det så svårt att fylla sina lediga dagar när det är strålande solsken och knallblå himmel? Tydligen så är det det för en del. För min del så är det beachen som gäller. Eller i alla fall gräsplätten som håller på att växa igen av en massa sly nere vid min egen lilla badvik. Sola naken. Uhhh va gött!

Men, har man ingen egen igenväxt badvik eller inte orkar cykla till stranden eller det inte finns någon i närheten så kommer här ett tips om du inte vet vad ska hitta på.

Virka! Det är grejen!

Inte dukar eller små söta koftor. Inte nu i alla fall men det är klart att vill man virka en liten kofta så för all del gör det. Jag tänkte mer på en smart sak som mig veterligen inte går att köpa i affärn.


Ett Tampongfodral. Eller en musrakethangar. En tampongtuta.
Eller kanske en muspluggsbehållare?
Kolla vad fina de blir!




Nu är inte jag speciellt händig med varken virknål eller strumpstickor. Har inga problem med att få tiden att gå heller. I alla fall inte när solen skiner. Men det är ju inte sol varje dag så jag ska ta och virka mitt eget lilla muspluggsfodral men jag ska spara det till en rainy day. I ett riktigt snyggt rött garn!

Lena har hela bruksanvisningen om hur du virkar din egen tampongtuta och den hittar du här.

Pyssla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan