14 juli 2010

Frihet i en liten ask!

Tre nydömda fångar var på väg till fängelset. De hade alla fått tillåtelse att ta med sig varsin personlig sak att ha under sin tid bakom lås och bom. På vägen till fängelset vänder sig en av fångarna till de andra två och frågar:
- Vad tog ni med er?

Den andre fången plockar upp en låda med färger och förklarar att han tänkte måla allt som kom i hans väg under sin tid i fängelset.

- Vad tog du med dig, frågar han den första fången.
Den första fången plockar upp en kortlek och säger:
- Jag tog med mig med den här. Nu kan jag spela rummy, gin, poker eller vad jag vill under min tid i finkan.

Den tredje fången sitter tyst och småler under hela samtalet. De andra två noterar detta och frågar honom:
- Vad nöjd du ser ut. Vad tog du med dig?

Den tredje killen plockar upp ett stort paket tamponger och säger:
- Jag tog med mig de här.
- Och vad i hela fridens namn ska du göra med de där, frågar de andra två.
- Jo, enligt texten på paketet kan jag både rida, simma och åka rollerblades med de här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan