30 januari 2012

Uppsnappat tampongsnack av nyfikna tjejer.

Fråga från två yngre tjejer som är sååå nyfikna på tamponger att de bara var tvungna att testa.

Det är så här:
Jag och min kompis hittade ett paket tamponger för 10 kr och köpte det, och sedan gick vi till toaletten och försökte stoppa upp dom men ingen av hos hadde mens. Vi fick inte upp dom men nästa gång vi försökte så kunde vi och man hör ju hela tiden att man ska börja med tampong när man blöder mest men det var typ inget problem alls , men är lite orolig!
Hmm... ?

Är det farligt att anväda tampong i typ en halv timme fast man inte har mens? Kan man få någon sjukdom? Vi följde instruktionerna och gjorde rätt (tror jag) och jag vet inte riktigt vad jag ska göra!?? Kommer jag typ att dö!!? Snälla hjälp är jätte orolig!!

Svar: Nej du kan inte dö av att använda tampong utan att ha mens. Men det är väl lite onödigt kan jag tycka men förstår självklart också nyfikenheten. När vi är yngre gör vi allt vi kan för att verka äldre och när vi blir äldre... Ja då vill vi inte vara det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan