2 mars 2014

Mensvärk från Helvetet


Japp! Så ligger det till idag. Fast det började i förrgår kväll med sjukt ont i magen men då fattade jag inte att det var mens på gång. Eller jo, det visste jag eftersom boobisarna var ömma men jag tänkte inte att det var så nära och kopplade absolut inte ihop den där värkande klumpen i magen men mens.

Jag sov inte en blund på hela natten. Snurrade i sängen, svettades, låg i dvala, hade ågren för att jag inte skulle kunna gå på jobbet, mådde illa som F och den där klumpen, som kändes som en fotboll, åkte upp och ner. Ska jag skita eller spy? Provade bägge delar men inget av dem funkade så det var bara att vänta ut det.

Och idag kom mensen. Med mensvärk från helvetet.




Det maler, molar, värker, dunkar. Jag mår illa, är hungrig och har ingen som helst matlust. Sippar på coca cola och kvider. Ligger i soffan och zappar på tv:n för det som visas är bara skit. Käkar värktabletter som inte funkar, tvingar katten att ligga still på magen så det ska bli lite varmt och skönt men det vill den inte alls. Kattfan.

Finns bara en sak som hjälper. Lite i alla fall. CHOKLAD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan