14 februari 2012

Mjölk, smör och... En flygande tampong.

Så här på Alla Hjärtans Dags sista skälvande timmar kan det vara skönt med ett gott skratt. Som Karolina den Fina fick i morse när hon skulle köpa frukost i den lokala butiken.
 
Av någon underlig anledning har jag väldigt dålig karma i Salen som finns på vår bakgård. En massa pinsamheter händer just i den butiken. Det känns nästan absurt hur mycket en människa kan klanta till det i en fjuttig mataffär. Denna människa är alltså jag. 

Den här morgonen märkte jag till mitt stora förtret att både mjölken och smöret nästan var slut. Så jag småsprang till butiken, roffade åt mig mjölken, smöret och lite pålägg innan jag hastade mig till kassan. 

Sedan hände det. När jag drog upp plånboken ur tygkassen, gjorde jag det med sån fart att en tampong flög ut på samma gång. Och när jag säger flög, så menar jag att den flög i en stilren båge och ramlade på det rullande kassabandet. I slowmotion såg jag hur den ensamma lilla tampongen glatt försvann inom räckhåll för att stanna framför den morgontrötta kvinnan i kassan. Hon stirrade på den i några sekunder. Sedan tittade hon på mig som vid det här laget såg ut som ett stort frågetecken eftersom jag mest funderade på varifrån den lilla saken kom flygande. 

Sekunden efter brast vi båda ut i ett frustande skratt. Vi blev så där smått hysteriska (jag tror jag tjöt till lite faktiskt) som det kan bli på en tisdagsmorgon när man egentligen är lite trött på iskalla vinter vardagsmorgnar. Sedan småsprang jag hem igen och tänkte att alla borde få skratta så tårarna rinner, direkt från morgonen. 

Saxat rakt av från Karolina den Finas blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan