12 juni 2010

Ting tar tid...

... Alldeles för lång tid ibland.

Sorry att jag inte skrivit nåt kul på länge. Tiden har på något mystiskt vis inte räckt till på sistone. Massa, massa, massa jobb! Ingen ork kvar till kreativt skrivande. Men!

Nu är det hög tid att svinga sig upp i sadeln igen och ta tag i roligare saker än jobb. För visst finns det viktigare saker än det? Jobbet alltså. Man måste ha kul oxå! Faktiskt. Så måste man det. Det är en av universums lagar. Spikat!

Surfade runt lite, mest för att bara fördriva tid tror jag. Eller för att skjuta på andra viktiga saker som ska göras. Som att jobba! Hittade ett ganska aktuellt inlägg på Linnas blogg.

Skolavslutning. Kyrka. Och mens!
Känner du hur gåshuden reser sig på armarna och läskiga minnen dyker upp?

Sitter bindan rätt? Har jag blött igenom tampongen? Är jag röd i baken på min vita klänning? Eller är jag bara svettig mellan benen eller är det blod? Det är ju ganska varmt här inne. Böt jag tampong eller inte? Har jag extra tamponger med mig?
Fan! Varför skulle jag få mens idag av alla dagar?!

Många tankar som far igenom huvudet...

Slutet gott, allting gott. För Linna i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan