16 juli 2011

Åh! Min mens är här!

Åhh! Nu kom den! Nu är den här! Nu vet jag att jag i ungefär en vecka framöver ska ta det lite lugnt och behandla mig själv ytterst varsamt. Kanske till och med skämma bort mig lite. Jag kan ju faktiskt skylla på PMS eller mensvärk... Inte schysst kanske men en kvinnas privilegium skulle jag vilja påstå.  Och alla gör det någon gång i bland. Men säg inte det till någon! Då kommer killarna också vilja ha det. Bara för rättvisans skull. Eller?

Men nu ska jag plocka fram mina mjuka, sköna, totalt omoderna trosor som ingen annan levande varelse någonsin kommer att få se. Men nu, för Lingonveckan, är de perfekta!


  • Kollar badrummet. Finns det tamponger kvar sedan förra månaden? Check!
  • Och på jobbet också? Just det. Lade ner några i skrivbordslådan förra veckan. Check!
  • Handväskan? Check!
  • Handskfacket i bilen? Jajjemen! Det ligger en liten burk och skramlar där. Check!
Skönt. Då är jag redo för en ny match med Tant Röd. Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hjärtligt Tack för ditt inlägg, din roliga historia och din spontana kommentar.

Välkommen tillbaka för mer kul att läsa och titta på!

// Majsan